Perskindol HELSINKI STREET RUN ON JOKAISEN JUOKSIJAN KOETTAVA

×

Virheviesti

User warning: The following module is missing from the file system: yleisurheilu_somewall. For information about how to fix this, see the documentation page. in _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (line 1143 of /mnt/www/html/hsrzhetatsvmr/docroot/includes/bootstrap.inc).

HCR- ja HCM-juoksuvalmentaja Jouni Leppäsaajo kokosi ohjeita alle kuukauden päästä juostavaan uutuuteen Perskindol Helsinki Street Runille.

Uusi Street Run tarjoa loistavat puitteet upealla juoksutapahtumalle vähemmänkin juosseelle. Puolimaratonia mukavasti lyhyempi matka 17 km toimii loistavana koitin kivenä ensimmäiseksi juoksutapahtumaksi. Jotta juoksusi sujuu mutkatta alusta loppuun on lenkillä hyvä käydä ennen tapahtumaa riittävästi. Jo kahdesta neljään juoksuharjoitusta viikossa riittää mainiosti siivittämään kuntosi riittävälle tasolle tapahtumaa varten.

Kun pystyt juoksemaan yhtäjaksoisesti noin 11-14 km ja palaudut tästä muutamassa vuorokaudessa, olet takuuvarmassa kunnossa itse tapahtumaan. Viimeinen pidempi harjoitus ennen tapahtumaan on syytä ottaa kuitenkin riittävän ajoissa (noin. 1,5 viikkoa ennen tapahtumaa). Viimeinen viikko on enää kevyttä juoksentelua muutaman päivän välein ja lepoa.